Wednesday, September 23, 2009

Ühe reisi kirjeldus.
Minu kirjutamissoon on täiesti umbes. Selle reisikirja kirjapanekut olen ma plaaninud oma aasta jagu. On kuis on :)
Niisiis, aasta siis oli 2008, ilus juulikuu lõppemas. Meie pere ja A. vend oma naise-lapsega asusime 23. kuupäeval varahommikul kell 7.35 teele. Teekond: Tartu- Põltsamaa- Mäo risti tanklas tegime kakaopausi. Edasi tulid Paide- Türi- Rapla- Märjamaa tanklas jalgade sirutus- Koluvere- Risti (natuke teeremonti ja ümbersõitu)- Haapsalu- Rohuküla. Kell näitas 11.30.
Edasi pole enam nii üksikasjalikku kirjeldust. Kirjutan seda, mida mäletan.
Jätkan: natuke ootasime sadamas praami tulekut ning seejärel parkisime ennast St Ola pardale. Täiesti "juhuslikult" kohtusime A. õega, kinnitasime keha ja liikusime Hiiumaa poole.
Mulle usaldati reisi planeerimine- st kodus uurisin- otsisin, kuhu võiks minna ja mida vaadata. Osa asju tuli saarele jõudes kohe kõrvale jätta, sest K. ei tahtnud mööda kruusateid sõita. Mis siis ikka. Muuseas, praamilt leidsin toreda brošüüri "Tuletorniring ehk veel üks võimalus tutvumiseks Hiiumaaga".
Esimene peatus oli meil Suuremõisa lossis (17.saj-st), st Hiiumaa suurima ja uhkeima mõisahoone (1. fotol) ümbruses, aias. Võimas hoone, kenad vanad puud ja hoolitsetud aed.

Edasi liikusime põhja suunas ja jõudsime Hellamaale: kiikasime tuulikusse (aastast 1848), kiikusime külaplatsikiigel ja kastsime jalad merre :) Väga mõnus! Platsike kadakate vahel oli hoolitsetud, sinna oleks võinud ka telkima jääda, kõik vajalik oli olemas: grillimiskoht, istumiskohad, kiiged (suur ja väike), lava, meri, WC (kus oli ka paber olemas!) Ebameeldiv üllatus tuli ka: K-le helistati töö pärast ja see muutis me reisiplaane. Järgmisel päeval pidime juba saarelt lahkuma. Eks ennegi oleme seda kogenud, et mõni ei suuda tööst/rutiinist eemal olla.
Järgmine peatus- Suursadam, mis oli saare olulisim kaubasadam ja laevaehituskoht. Miks oli? Sadam jäi madalaks. 1848.a valmis just seal parklaev Hioma, mis 1. Eestist pärit laevana ületas ekvaatori (meeskonnas olid hiidlased, kapteniks taanlane). Sealsamas nägime erinevate ajajärkude laevu, käisime muuseumitoas ja aidas.
4. koht- Kärdla linn. Ilus ja hubane. Natuke tiirutasime mööda linn ja käisime Pikka Maja e Hiiumaa Muuseumi vaatamas (ka seest). Fotol näha Kärdla pritsumaja.

Kuna päev kaldus juba õhtusse, hakkasime ööbimiskohta/laagriplatsi otsima. Piilusime mitut RMK platsikest, mõtlesime puhketaludele jms. Tiirutasime natuke siia-sinna, ja lõpuks otsustasime Luidja puhkeküla (3.foto) kasuks. Väärt otsus! Kohal olles ja ennast sisse sättides saime aru, et midagi paremat poleks me leidnud! Telkijaid oli seal päris mitmeid, kuid need jäid eemale- ei häirinud meid. Kõrval olid kenad puhkemajakesed (vist 4-kohalised), aga ööbijaid siis neis polnud. Meri oli lähedal. Söögikoht (mida me ei kasutanud). WC-d ja duširuumid, kust saime ka joogivett. Järgmisel hommikul täitsime enne teekonna jätkamist oma joogipudelid-mannergud taas vett täis. Ilus ja rahulik. Õhtul käisime meres sulistamas, tegime suppi (pliit ja gaasiballoonid said selleks puhuks muretsetud), grillisime vorste (aparaat kohapeal). Söök maitses väga hästi, nagu võiski arvata. Natuke kaardimängu ja jutustamist ja siis öö telgis ...

(jätkub)

Labels:

1 Comments:

Blogger Mari-Liis said...

ihii, saartel on jah kruusateed :)